اخبار
کد خبر : 917
دوشنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹

رفع دغدغه‏ های معیشتی و بیکاری اولویت‏ های کاری استاندار جدید گلستان

رفع دغدغه‏ های معیشتی و بیکاری اولویت‏ های کاری استاندار جدید گلستان

نماینده مردم علی‏ آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: حسن صادقلو، استاندار جدید گلستان، رفع دغدغه‏ های معیشتی و بیکاری جوانان را از اولویت‏ های کاری خود قرار دهد.
رحمت‏ اله نوروزی امروز در گرگان با بیان اینکه تولید استان گلستان وضعیت مناسبی ندارد، اظهار داشت: حمایت از تولید و کمک به رشد، توسعه و تعالی استان باید مورد توجه جدی استاندار جدید گلستان قرار گیرند.
وی افزود: رفع این دغدغه‏ ها نیازمند داشتن روحیه اعتدال‌گرایی، داشتن برنامه، پرهیز از سیاسی‏کاری و استفاده از مدیران توانمند صرف نظر از گرایش سیاسی اصلاح‏طلبی و اصولگرایی است.
برای موفقیت استاندار جدید گلستان باید همگرایی فکری ایجاد شود
نماینده مردم شریف علی‏ آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای موفقیت استاندار جدید گلستان باید همگرایی فکری بین تمامی علاقه‏مندان، نخبگان و دلسوزان استان ایجاد شود.
نوروزی ادامه داد: متاسفانه بسترهای موجود در استان برای رشد و توسعه مناسب نیستند و باید به دور از اختلافات سیاسی و فقط با نگاه توسعه‏ای به نماینده عالی دولت کمک کنیم.
به گفته وی، وقتی همگرایی فکری به دور از گرایش‏های سیاسی ایجاد شود همانند استان‏های اصفهان و کرمان توسعه استان به اولویت و دغدغه اول مسئولان محلی تبدیل می‏شود و آنگاه شاهدحاکم شدن روحیه خدمتگزاری و آرامش سیاسی در استان خواهیم بود.
فقر گلستان پشت سرسبزی آن پنهان شده است
رحمت اله نوروزی اظهار داشت: استان گلستان در زمینه صنعت رتبه بیست و پنجم و با وجود اینکه اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی است در این زمینه رتبه یازدهم کشور را دارد.
نوروزی با بیان اینکه وضعیت اشتغال استان گلستان مناسب نیست، اضافه کرد: گلستان از نظر اشتغال ناقص و بیکاری رتبه بیست و هشتم کشور را داراست.
وی، جمعیت زیاد فارغ‎التحصیلان را یک مشکل اساسی دانست و با اشاره به سرسبزی استان گلستان خاطرنشان کرد: فقر استان پشت سرسبزی آن پنهان شده و همین موجب شده است تا مسئولان ارشد کشور گمان کنند گلستان مشکل خاصی ندارد.
سطح زیر کشت پنبه گلستان به ۱۷ هزار هکتار کاهش یافت
نماینده شهرهای علی‏ آبادکتول،مزرعه کتول،سنگدوین وکمالان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گلستان در سال‏های دور به دلیل کشت وسیع پنبه به سرزمین طلای سفید شهرت یافته بود، تصریح کرد: سال ۱۳۵۷ در استان گلستان ۱۵۷ هزار هکتار پنبه کشت می‏شد و ۲۸ کارخانه پنبه‏پاک‏کنی نیز در استان مشغول به کار بودند.
نوروزی توضیح داد: به همین دلیل استان گلستان در کانون توجه فعالان اقتصادی و سرمایه‏گذاران قرار داشت و هم سرمایه زیادی وارد استان می‏شد و هم جمع زیادی از نیروی آماده به کار مشغول به کار شده بودند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هم ‏اکنون سطح زیر کشت پنبه استان گلستان از ۱۵۷ هزار هکتار سال ۱۳۵۷ به ۱۷ هزار هکتار در سال ۱۳۹۲کاهش یافته و دیگر اثری از فعالیت ۲۸ کارخانه پنبه ‏پاک‏ کنی در استان نیست.

(بیشتر…)