اخبار
کد خبر : 411
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۸

نوروزی با تاکید بر حمایت از تولید داخل:

نوروزی با تاکید بر حمایت از تولید داخل:

حمایت از بخش کشاورزی زیر بنای اقتصاد مقاومتی است

 

رحمت الله نوروزی نماینده مردم شریف علی آبادکتول وبخش کمالان درگفتگو باخبرنگاران در مجلس شورای اسلامی گفت : اگر وحدت خود را حفظ و از کالاهای داخلی حمایت کرده و از خرید کالاهای لوکس خارجی جلوگیری کنیم، می توانیم به سمت یک اقتصاد بر پایه استقلال ایرانی حرکت کنیم.

هفتمین نماینده مردم علی آباد کتول وبخش کمالان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این که امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی برای دستگاه‌ها تبیین شده است اما دولت هیچ برنامه‌ای برای تحقق اهداف آن ندارد.

  نماینده مردم فهیم شهرستان علی آبادکتول در مجلس نهم در ادامه با انتقاد از بی ثباتی در قیمت محصولات لبنی و دامی در ماه های اخیر، تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه کمبودی در زمینه تولید مواد اولیه شیر و محصولات لبنی در کشور وجود ندارد، بلکه سوء مدیریت ها گریبان تولید را گرفته که این روند باید اصلاح شود.

نوروزی تأکید کرد: افزایش قیمتی که در حال حاضر در محصولات لبنی و به خصوص شیر بوجود آمده نشأت گرفته از مدیریت ناکارآمد وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است که افزایش قیمت ها باید واقع بینانه بوده و با در نظر گرفتن منافع تولید کننده باشد، البته رضایتمندی مصرف کننده نیز شرط اصلی در تنظیم بازار این محصولات است.

وی در واکنش به روند کاهشی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت، اظهارداشت:خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت در بلند مدت برای کشاورزان توجیه اقتصادی ندارد، اما به یکباره نیز نباید این سیاست اعمال شود.

نوروزی افزود: بخش کشاورزی کشور از ظرفیت های خوبی در زمینه تأمین امنیت غذایی کشور دارد که دولت باید از این امکانات به بهترین نحو استفاده کند تا بتوانیم تأثیر تحریم های خصمانه دشمن را در داخل کشور خنثی کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: کشورهای غربی همواره از تحریم ها در راستای منافع خودشان بهره می گیرند که ما نیز می بایست ظرفیت های بخش کشاورزی را در جهت حمایت از تولید داخل و همین طور مقابله با تحریم ها شناسایی کرده و آن ها را تقویت کنیم

(بیشتر…)