اخبار
کد خبر : 378
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۷

تذکرشفاهی نوروزی در جلسه علنی امروز مجلس به رئیس جمهور و وزرا

تذکرشفاهی نوروزی در جلسه علنی امروز مجلس به رئیس جمهور و وزرا

رحمت‌الله نوروزی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: از ابتدای فروردین تاکنون ۸ قتل در شهرستان علی‌آباد کتول رخ داده که ۴ مورد آن توسط یک نفر انجام شده است، لذا تقاضای تعجیل در صدور حکم و ایجاد امنیت در منطقه را داریم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه تامین و توزیع کود شیمیایی در استان گلستان مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، گفت: تاکنون شرکت تعاون روستایی فقط ۴ هزار تن کود خریداری کرده است، لذا با توجه به کشت گندم مردم در شهرستان و استان به ۵۰ هزار تن کود برای کشت گندم نیاز دارند.
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس نهم با اشاره به اینکه گندم وارداتی در سال گذشته کیلویی ۷۲۰ تومان برای دولت تمام شده است، در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: قیمت ۵۵۰ تومان برای هر کیلو گندم متناسب نیست، ضمن اینکه قیمت خرید تضمینی سویا، گندم و کلزا نیز با توجه به هزینه‌های کشاورزان در نظر گرفته نشده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین در تذکر به قاسمی وزیر نفت گفت: گازرسانی به محمدآباد کتول و دهانه زرین‌گل به کندی پیش می‌رود و ضرورت دارد در عملیات اجرایی آن تسریع شود.

وی همچنین بخش دیگری از تذکرات خود را به وزیر تعاون و مدیرعامل تامین اجتماعی درخصوص ایجاد بیوکلینیک در شهرستان علی‌آباد کتول اختصاص داد و افزود: تقاطع ورودی و خروجی کمربندی علی‌آباد و تقاطع غیرهمسطح در مزارع و احداث جاده‌های روستایی در منطقه علی‌آباد به کندی پیش می‌رود و لازم است وزیر راه و شهرسازی در این رابطه نظارت بیشتری داشته باشد.
نوروزی در ادامه با تذکری خطاب به وزیر صنعت و معدن از استخدام نیروهای غیربومی در کارخانه دخانیات شهرستان علی‌آباد کتول انتقاد کرد و افزود: تقاضا داریم با توجه به اینکه این شهرستان رقم بالایی از بیکاری را به خود اختصاص داده از نیروهای بومی در این کارخانه استفاده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم در تذکری به وزیر نیرو یادآور شد: در نیروگاه علی‌آباد کتول نیز متاسفانه نیروهای غیربومی به کار گرفته شده است.
همچنین تذکر کتبی نوروزی  به رئیس جمهور در خصوص صدور دستور تسریع در اعطای کشت‌های بلاعوض به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران توسط هیئت رئیسه درصحن مجلس قرائت شد

(بیشتر…)