اخبار
کد خبر : 355
جمعه - ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۷

رحمت اله نوروزی همراه با هیأت پارلمانی ایران به کانادا سفر کرد

رحمت اله نوروزی همراه با هیأت پارلمانی ایران به کانادا سفر کرد

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول وکمالان جهت شرکت دریکصدوبیست وهفتمین دوره اجلاس اتحادیه بین المجالس،شامگاه روزپنجشنبه ایران را به مقصدشهرکبک در کانادا ترک کرد.
در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، ایرج ندیمی رئیس، موید حسینی صدر، سیدهادی حسینی و مقداد نجف‌نژادنواب رئیس، رحمت‌الله نوروزی، میرمرادزهی و برومندی منشی‌های هیئت رئیسه شورای اجرایی بین‌المجالس هستند.
دکتر کاظم جلالی ( عضو کمیته حقوق بشر بین المجالس جهانی ) و عده ای از اقلیت های دینی و دیگر اعضا به اتفاق این گروه پارلمانی در راستای مسائل مابین مجلس ایران با همه کشورها حضور خواهد داشت.
اتحادیه بین‌المجالس (Inter-Parliamentary Union) که به اختصار IPU  نامیده می‌شود در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد و هدف از آن کمک به صلح و همکاری میان ملتها با گفتگو میان پارلمان‌های جهان است.
مقر این اتحادیه در ژنو سوئیس می‌باشد و بیش از ۱۱۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر ۱۵۴ مجلس از کشورهای مختلف جهان عضو اتحادیه بین‌المجالس هستند که جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اعضای فعال آن است.
این اتحادیه در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.
بالاترین رکن اتحادیه، مجمع عمومی است که دارای کمیته‌های دائم صلح و امنیت بین‌المللی، توسعه پایدار، مالیه و تجارت، و دموکراسی و حقوق بشر است.
در این اتحادیه همچنین نمایندگان از نهادهای مهم بین‌المللی به عنوان ناظر عضویت دارند و در اجلاسیه آن شرکت می‌کنند.
اجلاس پاییزه بین‌المجالس جهانی تا ۵ آبان در کِبِک کانادا ادامه خواهدداشت.

(بیشتر…)