اخبار
کد خبر : 335
چهارشنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۶

نوروزی: پترشیمی گلستان سهام ۹۵ هزار نفر را خوابانده است

نوروزی: پترشیمی گلستان سهام ۹۵ هزار نفر را خوابانده است

رحمت‌الله نوروزی  پیرامون وضعیت مجتمع پتروشیمی استان گلستان و با اشاره به مذاکراتی که با وزیر اقتصاد انجام داده است، گفت: انتظار داریم مسئولان هرچه سریعتر برای راه اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان وارد عمل شوند.
نماینده مردم علی آباد در مجلس نهم با بیان این‌که مردم بخشی از سهام این پتروشیمی را خریداری کرده‌اند، اعلام کرد: ۹۵ هزار نفر از مردم نسبت به خریداری سهام به این امید که راه‌اندازی پتروشیمی موجب رونق اقتصاد و بالندگی استان شود اقدام کرده‌اند اما در حال حاضر سرمایه‌آنها نیز خوابیده است.
وی با تأکید بر این‌که علی‌رغم همه پیگیری‌ها و مذاکرات انجام شده هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته است، افزود: چندین بار طی هفته‌های گذشته به وزرای مربوطه صحبت کردیم.
نورزی با بیان این‌که در این زمینه با مدیرعامل بانک ملی نیز صحبت کرده ایم، گفت: با تولید کود اوره و صادرات آن می‌توان گام مهمی در جهت رشد اقتصاد برداشت.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم با اشاره به این‌که مشکلی در تولید وجود ندارد، در ادامه پایان دادن به دغدغه بیکاری را با راه اندازی مجتمع پتروشیمی مرتبط دانست و اعلام کرد: از آنجایی که روند اشتغال‌زایی پایین است، راه اندازی این مجتمع می‌تواند مشکل اشتغال را نیز در استان گلستان حل کند.
نماینده مردم علی آباد در مجلس نهم با اعلام رتبه صنعت در استان گلستان بیان کرد: رتبه صنعت استان بسیار پایین است و در جایگاه ۲۸ کشور قرار دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم گفت: کشاورزی وضعیت مناسبی ندارد و دولت باید هر چه سریعتر برای رشد صنعت و کشاورزی در گلستان چاره اندیشی کند.

(بیشتر…)