اخبار » اسلایدر
کد خبر : 2227
یکشنبه - ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

نوروزی: استان گلستان حال خوشی ندارد

نوروزی: استان گلستان حال خوشی ندارد

‍ ‍ نوروزی در نطق میان دستور خطاب به دولت:

استان گلستان حال خوشی ندارد

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس با اشاره به وضعیت استان گلستان و توسعه فقر و محرومیت در این استان، گفت: گلستانی که به حق نگارستان ایران لقب گرفته، این روزها، حال خوشی ندارد.

رحمت‌اله نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: استان و شهرستانی را نمایندگی می‌کنم که با وجود برخورداری از استعدادهای طبیعی ناباورانه بخش مهمی از آن مشمول تعریف مناطق محروم می‌شود. گلستانی که به حق نگارستان ایران لقب گرفته، این روزها، حال خوشی ندارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: استان گلستان با وجود ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و مزیت‌های مختلف بعد از انقلاب تاکنون نتوانسته از مدیرانی خلاق و پرتلاش برخوردار باشد و گام‌های مهمی برای رفع محرومیت بردارد.

وی افزود: استان گلستان با تولید حدود ۷۰ نوع محصول کشاورزی، موقعیت اقتصادی کم نظیر، برخورداری از مرزهای آبی و خاکی با روسیه و آسیای مرکزی و قفقاز، قرار داشتن در میانه مسیر ترانزیتی بزرگ سیاسی و اقتصادی و جمعیتی کشور یعنی تهران و مشهد، تنوع بی‌نظیر در برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری و صنایع دستی با شهرت جهانی، معادن و ذخایر کمیاب زیرزمینی و از همه مهمتر نیروی انسانی توانمند و با انگیزه از فقر نسبی و اعتبارات نامناسب سرانه درآمدی و نرخ کاملا نابرابر سرمایه گذاری برخوردار است.

نوروزی ادامه داد: سازمان برنامه بودجه بعد از گذشت ۷ سال از عمر دولت تدبیر و امید باید پاسخ دهد که سهم استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول از پروژه کلان در دولت چه میزان بوده است؟ کدامین هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در گلستان حداقل رقبت نشان داده یا ملزم به سرمایه گذاری شده‌اند؟

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس یازدهم تصریح کرد: مطالعه طرح ریلی همانند راه آهن گرگان- مشهد و گرگان- شاهرود چقدر زمان می‌برد؟ چرا سهم استانی که مهمترین نیاز کشور است از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی محروم است؟ امروز کشاورزان دغدغه فروش محصولات و مشکل کود و سم دارند. علت فاصله و تبعیض نابخشودنی در تخصیص بودجه ملی به گلستان در مقایسه با استان های دیگر خصوصا در وضعیت کرونا و سایر اعتبارات چیست؟ چرا با وجود نیروی انسانی توانمند استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول همچنان فرصت های مدیریتی و اشتغال را در اختیار غیربومی ها قرار داده است؟

وی در ادامه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کلنیک تخصصی علی آباد کتول که از مجلس نهم پیگیر بوده است، تذکر داد و گفت: وزیر نیرو در خصوص انتقال آب به استان سمنان باید توجه داشته باشد که شهرستان علی آباد کتول با کمبود آب مواجه است.

ایشان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش به مشکلات نهضت سواد آموزی و همسان سازی بازنشستگان به ویژه فرهنگیان اشاره کرد و از رئیس قوه قضاییه تقاضا کرد: مردم حوزه انتخابیه از بعد انقلاب در همه صحنه ها حضور داشتند، لذا درخواست دارم دستور فرمایید تیمی از قوه قضاییه در شهرستان حضور پیدا کنند و درباره وضعیت اراضی کشاورزان تحقیقاتی انجام دهند. متاسفانه این اراضی به کسانی داده شده که قبل و بعد انقلاب هیچ نقشی در پیروزی انقلاب و جنگ نداشتند.

نوروزی ضمن تشکر از وزارت اطلاعات، سپاه و نیروهای انتظامی به جهت برخورد با فساد خصوصا در انتخابات یازدهمین دوره مجلس، گفت: این نیروهای ارزشی با صلابت و اقتدار توانستند نقش مهمی در شکل گیری مبارزه با فساد داشته باشند.