اخبار
کد خبر : 1815
یکشنبه - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷

امروز باید همه مسئولین نظام در منطقه و جهان مواضع خود را با بیانات رهبری تنظیم نمایند

امروز باید همه مسئولین نظام در منطقه و جهان مواضع خود را با بیانات رهبری تنظیم نمایند

رحمت اله نوروزی نماینده مردم شریف شهرستان علی آبادکتول وبخش کمالان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فاجعه به وجود آمده در منا ، اظهار کرد: این موضوع به واقع نشان دهنده بی کفایتی آل سعود است و دولت عربستان باید پاسخگو باشد با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و اقتدار ایشان باید هم دولت و مجلس فعال تر عکس العمل نشان دهند .
وی در ادامه به تاثیر بیانات رهبری در فضای بین المللی اشاره نمود و گفت : امروز باید همه مسئولین نظام در منطقه و جهان مواضع خود را با بیانات رهبری تنظیم نمایند و نباید فراموش کرد که امریکا به واقع دشمن ما است.
ایشان با اشاره به اینکه دولت بی کفایت عربستان به واقع لیاقت برگزاری مناسک حج را ندارد ، تصریح کرد: سخنگوی وزارت خارجه در خصوص آقای رکن آبادی موضع گیری نموده است ، وزرات خارجه با توجه به وضعیت نظام مقتدرانه عمل نماید و پیگیر حل مشکلات باشد .
وی ادامه داد: ما شاهد هستیم که مواضع مقتدارنه رهبری در خصوص فاجعه منا باعث شد تا آل سعود مجبور شود که اجساد جانباختگان را به کشور تحویل دهند که باید مسئولین پیگیر باشند تا هرچه سریعتر این اتفاق بیافتد.
نوروزی در ادامه افزود: البته برخی مسئولین از طرف دولت همچون وزیر بهداشت و برخی از مسئولین به مکه اعزام شده اند که پیگیر امورات باشند .
وی در خصوص عملکرد وزیر خارجه در خصوص فاجعه منا و همچنین احتمال استیضاح وزیر به دلیل سهل انگاری گفت : به دلیل پیگیری امورات اجرای حوزه استحفاظی اطلاع دقیقی از عملکرد آقای ظریف ندارم و ایشان نیز باید همچون آقای رحمانی فضلی و امیر عبداللهی و وزیر ارشاد به مجلس بیایند و به سوالات نمایندگان پاسخ بدهند تا ببینیم عملکرد ایشان چگونه است.
نوروزی تاکید کرد: نقش تاثیر گذار و محوری را در موضوع منا حضرت آقا ایفا کرده است که سعودی ها متوجه شدند که موضع ایشان یک موضع با صلابت است .

(بیشتر…)