اخبار
کد خبر : 1813
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۵

مجلس با بسته های حمایتی و واگذاری امور آموزشی و پرورشی مخالف است

مجلس با بسته های حمایتی و واگذاری امور آموزشی و پرورشی مخالف است

نماینده علی آباد کتول گفت: مجلس با واگذاری امور آموزشی و پرورشی مخالفت است زیرا اعتقاد دارد، طبق اصل ۳۰ قانون اساسی، امور آموزشی و پرورشی باید مستقیما تحت نظر وزارت آموزش و پرورش و توسط دولت صورت گیرد.
رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول، کمالان، مزرعه و سنگدوین در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در علی آباد کتول اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که آموزش و پرورش سنگ بنای آینده این نظام است و باید انسانهای خوش فکر و بنام برای آینده نظام تربیت کند، لذا ما نمایندگان مجلس اعتقادی به بسته های حمایتی نداریم.
وی با بیان اینکه مجلس با بسته های حمایتی مخالف است افزود: مجلس شورای اسلامی با واگذاری امور آموزشی و پرورشی مخالفت کرده است و اعتقاد دارد که طبق اصل ۳۰ قانون اساسی، امور آموزشی و پرورشی باید مستقیما تحت نظر وزارت آموزش و پرورش و توسط دولت صورت گیرد.
نماینده علی آباد کتول خاطرنشان کرد: در هفته گذشته در فراکسیون فرهنگیان مجلس جلسه ای داشتیم که در آن جلسه بحث بر این بود که مجلس شورای اسلامی با واگذاری امور آموزشی و پرورشی تحت عنوان بسته های حمایتی نیست.
نوروزی همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است و ما اخیرا در مجلس برای مربیان پیش دبستانی و مربیان بهداشت مصوبه ای تحت عنوان حق التدریسی ها مصوب کردیم و شورای نگهبان هم تائید کرد و ما اعتقاد داریم که از این نیروهای حق التدریسی باید استفاده شود.
نماینده علی آباد کتول تاکید کرد: از نیروهایی که چندین سال زحمت کشیده اند و دوره های ضمن خدمت گذرانده اند و فعالیت مستمری را با آموزش و پرورش داشته اند استفاده شود.

(بیشتر…)