اخبار
کد خبر : 1756
یکشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸

نوروزی ازاعتبار۱۰میلیاردتومانی سدانحرافی محمدآبادکتول خبرداد

نوروزی ازاعتبار۱۰میلیاردتومانی سدانحرافی محمدآبادکتول خبرداد

رحمت‎ اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول ، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین در مجلس شورای اسلامی، شامگاه گذشته (۳ مرداد) در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان که با محوریت توزیع اعتبارات هزینه‎ای و تملک دارایی‎های سرمایه‎ای استان گلستان در سال ۱۳۹۴ برگزار شد، اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه ای پایدار در استان، باید همان همدلی و همزبانی را که مد نظر مقام معظم رهبری است را در بین مدیران دستگاههای استان به وجود آوریم.‎
وی با اشاره به اینکه سهم گردشگری استان گلستان نیم درصد است، تصریح کرد: استان ما در بسیاری از شاخصه‎های دیگر همچون بیکاری، طلاق، خودکشی و از این قبیل وضعیت نامطلوبی دارد و لازم است به دنبال چاره ای باشیم که این مهم جز با همدلی و همزبانی محقق نمی شود.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی توجه به صنایع تبدیلی را ضروری دانست و گفت: ۲۳ ناحیه صنعتی ما تنهابا ۱۰ الی ۱۵ درصد ظرفیت کار می‎کنند و لازم به چاره اندیشی است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس نهم همه موافق با توسعه کشاورزی هستند، اظهار داشت: محور توسعه استان گلستان در کشاورزی است و انتظار می رود در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.
نوروزی تاکید داشت: در جهت توسعه کشاورزی در گلستان لازم است، کشاورزی استان را به سمت آبیاری نوین، توجه به مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار و کشاورزی با شیوه های نوین که تاکنون هم اقدامات خوبی شده سوق دهیم.
 نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی بخشی‎نگری را سبب عقب ‎ دانست و تصریح کرد: در بخش سیل در استان گلستان حرکتی صورت نگرفته است و تنها ۳۰ درصد تخصیص اعتبار شده که درخواست تجدید مصوبات را در این حوزه خواستار شده ایم و لازم است در تخصیص اعتبارات تمام شهرها را ببینیم.
نوروزی با بیان اینکه در بخش کمالان نیازمند اصلاح شبکه هستیم، خاطرنشان کرد: ۱۴ حلقه چاه در سنوات گذشته در منطقه کمالان حفر کردند که قرار بود اصلاح شبکه انجام شود که قولهایی برای سال ۹۲ وسپس ۹۳ دادند اما تاکنون محقق نشده است و این وضعیت باعث شده تا برخی مناطق در طول شبانه روز نیم ساعت هم آب شرب نداشته باشند که لازم است در این حوزه رسیدگی لازم صورت گیرد.
نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: سد انحرافی محمدآباد در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان ردیف اعتبار دارد که امیدواریم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان این مهم را با جدیت پیگیری کند که آرزوی مردم است و نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی خواهد
داشت.