اخبار
کد خبر : 1752
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۰۰

نوروزی از اعتبارمیلیاردی برای سد زرین گل-قره سوخبرداد

  نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه اعتبارات ۹۲.۸ میلیون یورویی سد قره سو به زودی در جده نهایی می شود گفت: با توجه به بحران آب، این اعتبارات در بحث انتقال آب ، آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار در مزارع بخش مرکزی و کمالان شهرستان علی آباد کتول هزینه خواهد شد.
به گزارش کمالان نیوزبه نقل از شبستان:رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث تسهیلات بانک توسعه اسلامی ، در شورای اقتصاد دو سد در سطح کشور مصوب شد، یکی از این دوسد سد زرین گل(قره سو) بود، که پیگیری های زیادی در هیئت دولت و هم در وزارت اقتصاد انجام دادیم و استاندار و مدیریت آب منطقه ای نیز همکاری و تلاش خوبی داشتند.
وی افزود: آخرین حضورمان دوماه نیم قبل بود که به اتفاق مهندس حیدریان مدیر آب منطقه ای استان گلستان با دکتر خزائی ملاقات داشتیم که بعد از شورای اقتصاد قرار شد در بانک توسعه اسلامی در جده نهایی شود که کارهای آن به انجام رسیده است.
 نوروزی خاطر نشان کرد: مهم این بود که در شورای اقتصاد و در دولت نظر مثبت داشته باشند که انجام شده و به زودی قولی که دکترخزائی و دکتر طیب نیا دادند در جده نیز  تایید نهایی قرار خواهد گرفت و باعث رشد و توسعه اقتصادی در استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول خواهد شد.
نماینده علی آباد کتول یادآوری کرد: این اعتبارات ۹۲٫۸ میلیون یورو(۳۰۸ میایارد تومان) است که در بخش مرکزی و کمالان شهرستان علی آباد کتول در حوزه مارانکلاته و قره بلاغ و زمینهای زیر کشت از آن بهره مند می شوند.
نوروزی ابراز امیدواری کرد: با توجه به بحرانی که داریم و نگاهی که وزارت نیرو و جهاد در بحث آبیاری نوین دارند که در بودجه سال ۹۴ هم دیده شده است، مدیران در بحث انتقال آب و هم آبیاری تحت فشار مزارع مان انشاالله تحت پوشش قرار بگیرد و بهره وری مناسبی در حوزه آب داشته باشیم.
نماینده علی آباد کتول تاکید کرد: ما بیش از یک دهه با کمبود آب مواجهیم و یک دهه آبنده هم کمبود آب خواهیم داشت لذا استفاده بهینه از آب با این روشها ، تاثیر بسیار مطلوبی در کشت و مصرف آب خواهد داشت.