اخبار
کد خبر : 1686
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۰

سخنرانی نوروزی در همایش توسعه علی آبادکتول

سخنرانی نوروزی در همایش توسعه علی آبادکتول

 تقدیرمدیران ارشداستان گلستان از 
پیگیریها و زحمات ارزشمند رحمت اله نوروزی درحوزه های مدیریتی خود
رحمت‎اله نوروزی در جمع مدیران ارشد اقتصادی استانی و فعالان اقتصادی شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: بانک‎ها در حوزه اشتغال کمترین همکاری را در استان انجام داده اند و با وجود نیاز به کمک بانک‎ها در این شرایط، آن ها مصوبات رئیس جمهور را اجرا نمی‎کنند.

 وی با اشاره به عدم حمایت بانک‎ها از تولید و صنعت در استان، اظهار کرد: ۴ واحد صنعتی توسط یکی از بانک‎ها در شهرستان علی‎آبادکتول تعطیل شده است.
نوروزی با تاکید بر لزوم تثبیت اشتغال بجای ایجاد شغل جدید در کشور و همچنین ضرورت توجه به صنعت صنایع تبدیلی و تکمیلی، اذعان داشت: ۷۸ درصد شهرک‎های صنعتی این شهرستان تنها با ۱۰ الی ۱۵ درصد توان خود فعالیت می کنند.
 نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت آشوراده گفت: در حالی که آشوراده به عنوان مرکز گردشگری استان از طرح‎های مصوب دولت است با مخالفت رئیس سازمان محیط‌زیست در این زمینه رو‌برو شده ایم.
 نوروزی علی‎آبادکتول و آشوراده را مورد  صنعت گردشگری گلستان عنوان کرد و افزود: سد زرین گل و آبشار کبودوال از توانمندی های خوبی برای جذب گردشگر در شهرستان علی‎آبادکتول برخوردار است.
نماینده علی آبادکتول درمجلس شورای اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید ۳۳ درصد توتون کشور در علی‎آبادکتول و لزوم توجه به وضعیت توتونکاران این شهرستان، خاطر‎نشان کرد: در گذشته نیز ۱۵۷ هزار هکتار پنبه در این شهرستان کشت می‎شد و ۳ کارخانه پنبه پاک‎کنی در این شهرستان وجود داشت که امروز اثری از آن ها نمانده است.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس همچنین به وضعیت خرید پنبه و گندم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مبلغ خرید پنبه و گندم از کشاورزان میزان قیمت پرداخت شده به آن ها مقرون به صرفه نیست و باید ضمن برنامه ریزی برای آن، این مبلغ افزایش یابد.
مهندس کریمی مدیرکل محترم میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان دراین مراسم 
ضمن تشریح مشکلات و راهکارهای پیش روی صنعت گردشگری درشهرستان علی آبادکتول
 از زحمات وتلاشهای رحمت اله نوروزی نایب رییس  گردشگری مجلس برای توسعه صنعت گردشگری در استان گلستان و جذب اعتبار۲۵۰میلیون تومانی 
برای جنگل کبودوال و حمایت ایشان درخصوص ثبت ملی آبشارکبودوال تقدیر کرد.
مدیرکل دخانیات استان گلستان نیز از تلاشهای نماینده علی آبادکتول درخصوص رفع مشکلات توتونکاران علی آبادکتول
و پیگیری های موثر نوروزی در خصوص افزایش قیمت خریدتوتون از کشاورزان تقدیرکرد.
دکترمختارمهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان و مهندس قوانلو مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان گلستان
 نیزضمن ارایه آماری،اززحمات رحمت اله نوروزی در حوزه های مدیریتی خود تقدیروتشکرکردند.
باتشکراز خبرنگارزرین نامه