اخبار
کد خبر : 1467
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۵

واکنش مثبت نمایندگان مجلس به «محمد فرهادی» وزیر پیشنهادی علوم

واکنش مثبت نمایندگان مجلس به «محمد فرهادی» وزیر پیشنهادی علوم

دبیرمجمع نمایندگان گلستان با بیان واکنش مثبت نمایندگان نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محمد فرهادی هم پشتوانه علمی وهم پشتوانه اجرایی دارد که امیدواریم با رای بالای نمایندگان، بنای خوبی در بحث جنبش نرم افزاری، تحول علمی و پویایی دانشگاهها که مد نظر امام راحل ومقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است پایه ریزی شود.
رحمت اله نوروزی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان، در گفتگو با خبرنگارشبستان در گرگان اظهار داشت: دکتر روحانی، رئیس جمهور، در (۲۸ آبان ۱۳۹۳) پس از عدم رای اعتماد مجلس به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نامه ای به دکتر لاریجانی،آقای دکتر محمد فرهادی، را به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
وی افزود: قرائت نامۀ معرفی دکتر محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، که سابقه وزارت فرهنگ و آموزش عالی و همچنین وزارت بهداشت را در کارنامه خودش دارد با استقبال و واکنش مثبت نمایندگان مجلس مواجه شد.
نوروزی با بیان اینکه جلسه بررسی صلاحیت محمد فرهادی روز چهارشنبه( ۵ آذر) ۱۳۹۳ در مجلس برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: محمد فرهادی هم پشتوانه علمی دارد، هم پشتوانه اجرایی و امیدواریم با رای بالای نمایندگان مجلس بتوانیم بنای خوبی را که مد نظر امام (مدظله العالی) بوده و در بحث دانشگاهها خیلی به این مبحث تاکید داشته است پایه ریزی شود.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همیشه یکی از دغدغه هایشان بحث دانشگاهها، جنبش نرم افزاری، تحول علمی و پویایی در دانشگاه ها بوده است و امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.
دبیر مجمع نمایندگان گلستان اذعان داشت: حساسیت نمایندگان نسبت به انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دال بر عدم همراهی نمایندگان با دولت نیست، بلکه مجلس همراه و همگام با دولت است.
نوروزی همچنین گفت: لزوم نجات دانشگاه ها از سیاست زدگی که در سالیان گذشته موجب آسیب به حوزه علمی کشور شده است و سوق دادن دانشگاه ها به سمت پویایی و رشد علمی که همواره از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز بوده است ایجاد می کند که در انتخاب وزیر علوم، حساسیت و دقت نظر بیشتری باشد.
دبیر مجمع نمایندگان گلستان ابراز امیدواری کرد: با توجه به وضعیت خوبی که در مورد محمد فرهادی در مجلس حاکم است امیدواریم روز چهارشنبه با اخذ رای بالایی از سوی نمایندگان به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سکان را در دست بگیرند.

(بیشتر…)