اخبار
کد خبر : 1357
چهارشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹

نوروزی:اعتبارات در بخش صنعت و گردشگری افزایش یابد

نوروزی:اعتبارات در بخش صنعت و گردشگری افزایش یابد

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس خواستار افزایش اعتبارات استان گلستان در بخش صنعت و گردشگری شد.
رحمت‎الله نوروزی بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تبریک دهه کرامت و هفته تعاون در گرگان اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و مولد یکی از دغدغه‎های گلستان است.
وی توزیع اعتبارات بخش کارآفرینی را یکی از مسائل مهم خواند و افزود: با توجه به اینکه گلستان ۱۵ سال از استان مازندران جدا شده اما وضعیت صنعتی گلستان در جایگاه ۲۸ کشور است.
دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه منطقه‎ای تاکید کرد و بیان کرد: دانشگاه‎های ما تک مهارتی هستند لذا باید آموزش‎های تخصصی در آنها ترویج شود.
نوروزی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواستار نسخه‎ای برای اشتغال گلستان شد و افزود: در زمینه سرمایه‎گذاری به دلیل نوسانات ارز مشکل داریم سهم گلستان باید در کارآفرینی عمومی و تخصصی افزایش یابد تا کاهش آسیب‎های اجتماعی را در استان شاهد باشیم.
وی سهم گلستان از گردشگری را نیم درصد ذکر کرد و گفت: دولت باید سهمی برای گلستان در این زمینه در نظر بگیرد، در حوزه‎های صنعت و گردشگری باید پایه اعتبارات گلستان افزایش پیدا کند.
دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت پروژه پتروشیمی همچنان یکی از دغدغه‎های گلستان است، یادآور شد: این پروژه سال ۱۳۸۵ کلنگ‎زنی شد و در حال حاضر فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نوروزی با بیان اینکه گلستان از صنایع خرد برخوردار است، مطرح کرد: میزان بهره‎مندی گلستان از تسهیلات پایین است از این منظر نیز باید گلستان مورد توجه قرار بگیرد، بحث منابع و مصارف باید برای استان‎هایی مطرح شود که در این زمینه از منابع و مصارف کشور بهره‎‎مند می‎شوند.
وی امرالله عباسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان را فردی پرتلاش، مومن، پرتحرک، بی‎ادعا، انتقادپذیر و اهل برنامه در حوزه‎های مختلف نام برد و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

(بیشتر…)