اخبار
کد خبر : 1210
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۸

رفع مشکلات پتروشیمی گلستان اولویت مجمع نمایندگان استان است

رفع مشکلات پتروشیمی گلستان اولویت مجمع نمایندگان استان است

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری مستمر رفع مشکلات پتروشیمی گلستان از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.
به گزارش  ایرنا ˈرحمت اله نوروزیˈ روز سه شنبه در گفت و گوی خبری خاطرنشان کرد: باید موانع فراروی اجرای این پروژه را شناسایی و برطرف کرد تا مهم ترین و اقتصادی ترین پروژه صنعتی استان زودتر به نتیجه برسد.
به گفته وی، وزیر نفت در حمایت از پتروشیمی گلستان بسیار جدی است و در جلسات مختلف این مسئله را بیان کرده است.
نوروزی افزود: مجمع نمایندگان استان در دیدار چندی پیش با وزیر نفت خواهان سرعت در رفع مشکلات پتروشیمی گلستان شدند و مهندس زنگنه نیز نظر مثبتی به این پروژه داشتند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به این که بیکاری مهم ترین معضل استان است، راه اندازی پتروشیمی گلستان را موجب اشتغالزایی هزاران نفر خواند و افزود: با توجه به اشتغالزایی بالای این پروژه، تسریع در پرداخت وام ارزی و راه اندازی آن ضروری است که همگان باید به آن اهتمام ورزند.
نوروزی گفت: از استاندار محترم گلستان هم می خواهیم به عنوان نماینده عالی دولت پیگیری های بیش تری در این خصوص انجام دهند و جدی تر از این پروژه حمایت کنند.
وی، برون رفت از مشکلات اقتصادی استان را در گرو اجرای پروژه های اقتصادی مادر در استان دانست و اظهار امیدواری کرد که با وحدت و همدلی بین همه مسئولان و مردم پتروشیمی گلستان بزودی به نتیجه برسد.
طرح احداث پتروشیمی گلستان از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم است که در آبان سال ۸۵ در شمال آق قلا کلنگ زنی شد.
این طرح که ساخت آن ۱۴۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد تاکنون ۱۸درصد از محل پذیره نویسی سهام، پیشرفت داشته است

(بیشتر…)