اخبار
کد خبر : 1176
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۶

نوروزی:کشاورزی بر اساس یافته های پژوهشی محققان و نخبگان اداره شود

نوروزی:کشاورزی بر اساس یافته های پژوهشی محققان و نخبگان اداره شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر بکارگیری یافته های علمی و پژوهشی محققان و نخبگان کشور در بخش کشاورزی، گفت: گره های کوری در این خصوص وجود دارد که نیازمند قانون است.
رحمت اله نوروزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت در خصوص جایگاه تحقیقات و پژوهشهای علمی در کاهش هزینه های تولید و توسعه بخش کشاورزی، گفت: توجه به دستاوردهای پژوهشی محققان بخش کشاورزی و بکارگیری یافته های آنها برای اداره این بخش مهم تولیدی و اقتصادی برکات و ثمرات قابل توجهی دارد که باید مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان حوزه کشاورزی قرارگیرد.
نماینده علی آبادکتول،مزرعه،سنگدوین،کمالان و ترکمن صحرا درمجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات بخش کشاورزی، تصریح کرد: بالا بودن هزینه های تولید و میزان پایین برداشت برخی از محصولات استراتژیک مانند گندم و برنج در مقایسه با کشورهای دیگر از جمله مواردی است که در صورت استفاده از روش های علمی روز و بکارگیری نتایج تحقیقات علمی بخبگان بخش کشاورزی تا حدودی قابل کنترل است.
نوروزی با تاکید بر پیوند ناگسستنی محققان و نخبگان با بخش کشاورزی افزود: اهمیت این نکته به حد کافی  مورد توجه مسئولان قرار ندارد و باید حالت الزامی پیدا کند و در تخصیص بودجه اعتبارات مرکز تحقیقات کشاورزی تقویت شود.
عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی از مرکز تحقیقات کشاورزی و تبادل نظر با مسئولان و محققان این مرکز، گفت: طی ۲ سال گذشته نمایندگان با محققان بخش کشاورزی دیدارهای متعددی داشتند که امیدواریم در سال جاری شاهد نتایج و ثمرات این دیدارها و مذاکرات باشیم.

(بیشتر…)