اخبار
کد خبر : 1126
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۶

افزایش قیمت خرید توتون از توتون کاران در دستور کار سازمان دخانیات

افزایش قیمت خرید توتون از توتون کاران در دستور کار سازمان دخانیات

 پس از ملاقات توتونکاران علی آبادکتول با مدیرعامل دخانیات کشورنوروزی خبر داد:
افزایش قیمت خرید توتون از توتون کاران در دستور کار سازمان دخانیات کشور

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت:شهرستان علی آباد کتول حدود ۳۳ درصد از توتون موردنیازکشور را تأمین می کند به همین جهت کشاورزان خواستار افزایش قیمت خرید توتون از سوی سازمان دخانیات کشور هستند.
رحمت اله نوروزی درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزای خانه ملت، درخصوص کشت توتون،گفت: شهرستان علی آباد کتول حدود ۳۳ درصد از توتون موردنیازکشور را تأمین می کند به همین علت کشاورزان این شهرستان از قیمت خرید هر کیلو توتون به هیچ وجه راضی نیستند.
 نماینده مردم شریف علی آباد کتول در مجلس،تصریح کرد:با توجه به اینکه هزینه های تولید هر کیلو توتون برای توتون کاران بسیار افزایش پیدا کرده است و همچنین هزینه اجاره زمین در سال آینده بسیار گران تر می شود به همین جهت کشاورزان خواستار افزایش قیمت خرید هر کیلو توتون از سوی  سازمان دخانیات هستند.
نوروزی
اظهار داشت: در روز شنبه هفته گذشته جلسه ای در خصوص افزایش قیمت خرید  هر کیلو توتون با نماینده توتون کاران، مدیر کل دخانیات استان و مدیر عامل دخانیات کشور داشتیم.
 نوروزی،افزود: در این جلسه مقرر شد که هزینه های تمام شده برای تولید هر کیلوگرم توتون آنالیز شود تا در هیئت مدیره سازمان دخانیات بررسی های لازم برای افزایش قیمت خرید توتون صورت گیرد.
نماینده مردم علی آباد کتول،مزرعه کتول،سنگدوینو کمالان در مجلس، تصریح کرد:اقتصاد مقاومتی به معنای نظم، قانونمندی و استفاده از امکانات است و اکنون ظرفیت های مطلوبی در کشور وجود دارد که باید مدیریت و استفاده شوند.
عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: امیدواریم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی که معنای اصلی آن تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های داخل کشور در حوزه های مختلف از جمله بخش کشاورزی است این مهم در جهت حمایت از توتون کاران در اسرع وقت انجام شود.

(بیشتر…)