اخبار
کد خبر : 1114
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۵

دومین نشست مطبوعاتی نوروزی با اصحاب رسانه استان گلستان

دومین نشست مطبوعاتی نوروزی با اصحاب رسانه استان گلستان

رحمت اله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول، کمالان، مزرعه و سنگدوین در مجلس شورای اسلامی،در دومین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه استان گلستان، در خصوص وضعیت جاده ابر اظهار داشت: احداث جاده علی آباد به شاهرود، یکی از خواسته های به حق مردم شریف علی آباد کتول و منطقه ماست که کار مطالعاتی آن از سال ۱۳۶۲ آغاز شده است و در جهت اجرایی شدن آن، در دولت نهم و دهم ۳ مصوبه به تصویب هیئت دولت رسید، اما متاسفانه تاکنون این مسئله تحقق پیدا نکرده است.
وی افزود: متاسفانه کسانی که تاکنون با اظهار نظرهای خود مانع ایجاد این جاده شده اند، از پوشش گیاهی این مسیر اطلاعات دقیقی ندارند و وجود سرخدار را بهانه قرار داده اند.
نوروزی در ادامه گفت: من خود یک روستازاده هستم و با وضعیت پوشش گیاهی منطقه آشنایی کامل دارم و دوستدار محیط زیست و جنگل هستم لذا به مسئولان اعلام داشته ام که بیایند از نزدیک بازدید داشته باشند و اگر یک نهال سرخدار در منطقه دیده شد، بنده از درخواست این جاده صرف نظر می کنم.
وی با تاکید بر اینکه در این دهنه تنها ۲ نقطه ذخیرگاه سرخداری وجود دارد، گفت: درخت سرخدار در این دهنه، فقط در محدوده روستای افراتخته و روستای سیاه رودبار وجود دارد که با این جاده کیلومترها فاصله دارد و این جاده از زمان جنگ جهانی دوم برقرار بوده است.
راه سازی باعث توسعه و رونق اقتصادی و فرهنگی است
نماینده علی آباد کتول با بیان اینکه راه موجب توسعه و آبادانی است، افزود: بنده با نظریات کسانی که می گویند ساختن این جاده با توجه به وجود راه های دیگر ضرورتی ندارد مخالفم، زیرا راه باعث ایجاد ارتباطات و توسعه و رشد منطقه خواهد شد و از طرفی باعث اشاعه فرهنگ هاست و کسانی که مخالفت می کنند یا از روی بی اطلاعی و یا اعمال سلیقه است.
وی اذعان کرد: درکشورهای توسعه یافته، هم صنعت و هم کشاورزی پیشرفت دارند و در کنار آن از محیط زیست خود نیز حمایت و حفاظت می کنند و هیچ گاه محیط زیست مانع پیشرفت و توسعه آنها نیست.
نوروزی تصریح کرد: متاسفانه محیط زیست در کشور ما مانع رشد و توسعه شده است و به عقیده بنده ما در کشور، سازمان محیط زیست نداریم، بلکه محیط ایست داریم که مانع رشد و توسعه اقتصادی در کشور شده است زیرا بر اساس نگاه ها و سلایق خود اظهار نظر می کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر نتیجه پیگیری احداث این جاده، گفت: در خصوص احداث جاده ابر ردیف اعتبار ۳ میلیاردی گرفته ایم که در سال آینده روند را ادامه خواهیم داد و با توصیه رئیس جمهور قرار است، خانم ابتکار به طور ویژه از این منطقه بازدید کنند و ما نیز بطور جدی پیگیر این مسئله هستیم.
در ۱۳۷ کشور دنیا سازمان های محیط زیست و جنگل ها یکی هستند
نماینده شهرستان علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در زمینه طرح ادغام سازمان محیط زیست با سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی گفت: دو فوریت این طرح با ۶۱ امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است تا در دستور کار قرار گیرد.
 نوروزی با بیان اینکه سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع در ۱۳۷ کشور جهان یکی هستند، خاطرنشان کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع زیر نظر جهاد کشاورزی است که با سازمان محیط زیست تداخل کاری دارند، لذا ما به دنبال این هستیم که با ادغام این دو سازمان تداخل کاری را از بین ببریم.
پتروشیمی گلستان گامی بزرگ در جهت اشتغال استان
نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، در خصوص پتروشمی گلستان اظهار داشت: پتروشیمی گلستان یکی از کارهای مورد نظر و اساسی است که مد نظر مجمع نمایندگان گلستان است و از دغدغه های اصلی نمایندگان گلستان است که در این زمینه با وزیر نفت دولت دهم ملاقات داشته ایم و هم در دوره جدید پیگیری کرده ایم.
وی افزود: استان گلستان مشکلات زیادی دارد که باید حل شود، ما در سطح استان فارغ التحصیلان بیکار، زیاد داریم که در مقاطع عالی و دکتری تحصیلات دارند و نیاز به شغل دارند و دغدغه های دولت و رئیس جمهور نیز اشتغالزایی برای جوانان است و اقدامات و فعالیت های زیادی هم داشته اند لذا پتروشیمی گلستان گامی بزرگ در جهت ایجاد اشتغال در سطح استان است.
نوروزی پتروشیمی گلستان را باعث ایجاد اشتغال در سطح استان دانست و تاکید کرد: با راه اندازی پتروشیمی در استان بخش زیادی از نیروی بیکار استان به اشتغال می رسند، لذا پیگیری این پروژه امری حیاتی است.
پتروشیمی گلستان ۲۰ درصد رشد فیزیکی داشته است
نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مخالفت محیط زیست با اجرایی شدن پروژه پتروشیمی گلستان، گفت: برای اجرای این پروژه ۹۵ هزار نفر سهام خریداری کرده اند و خیلی ها برای این کار وام گرفته اند، اما متاسفانه در حال حاضر تنها۲۰ درصد رشد فیزیکی داشته است.
وی تصریح کرد: اگر پتروشیمی گلستان مشکل زیست محیطی داشته، چرا همان زمان جلوگیری نکردند، اگر ایرادی داشته همان زمان کارشناسان فنی می بایست این طرح را رد می کردند. سهم گلستان در گردشگری نیم درصد است
نماینده علی آباد کتول و نایب رئیس تاریخ و گردشگری مجلس شورای اسلامی با ارزیابی وضعیت مناسب استان در زمینه جذب گردشگر، اظهار داشت: خوشبختانه استان گلستان از غرب تا شرق مملو از مواهب خدادای، اماکن تاریخی و زیارتی، فرهنگ غنی، سنتها، آداب و روسوم، صنایع دستی متنوع و همچنین رنگین کمان اقوام است که پتانسیل خوبی برای گردشگری است.
وی با تاکید بر جاذبه های گردشگری علی آباد کتول، گفت: وجود آبشار تمام خزه ای کبودوال و آبشارهای مختلف دیگر، روستاهای تاریخی و ییلاقی در دو دهنه گردشگری محمدآبادکتول و زرین گل و همچنین موسیقی کتولی و ترکمنی می تواند بستری مناسب برای جذب توریست و گردشگر را به استان گلستان و شهرستان علی آبادکتول فراهم کند.
نوروزی افزود: اما متاسفانه امروز لازم است در بحث گردشگری استان ما تقویت شود، چرا که تنها سهم ما از گردشگری نیم درصد است و ما جایی برای بیتوته مسافران و گردشگران در استان نداریم که ضعف بزرگی برای استان ما است.
 فقر در پس سرسبزی گلستان لانه دارد
نایب رئیس تاریخ و گردشگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده قبلا هم در پیگیری هایی که در زمینه گردشگری داشته ایم به مسئولان اعلام کرده ام، که شما سرسبزی و زیبایی گلستان را می بینید در حالیکه در پس این زیبایی و سرسبزی گلستان فقر و بیکاری لانه کرده است و نیاز به توجه جدی دارد.
وی در ادامه اذعان داشت: یکی از راههای جلوگیری از بیکاری و فقر در گلستان، تقویت گردشگری است که باعث ایجاد اشتغال زیادی خواهد شد.
نوروزی خاطرنشان کرد: اگر به بحث گردشگری گلستان بیشتر توجه شود و گردشگری ما به شکوفایی برسد، بی شک بخش عمده ای از مشکلات استان حل خواهد شد و از نظر اقتصادی رونق زیادی را در استان شاهد خواهیم بود.
نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، استفاده از پتانسیل سرمایه گذاران خصوصی را یکی از راههای رشد گردشگری در منطقه عنوان کرد و گفت: وارد کردن بخش خصوصی و سرمایه گذاران در حیطه گردشگری امری ضروری است که لازمه آن هم این است که با مسائلی همچون مشکلات زیست محیطی و از این قبیل مانع جذب سرمایه گذاران نباشیم.
نمایندگان پل ارتباطی کشاورزان و مسئولان هستند
عضو فراکسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: استان گلستان در بحث کشاورزی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و کشاورزان که محورهای تولیدی جامعه ما هستند نیاز به همکاری و توجه جدی دارند.
 نوروزی با بیان اینکه ما نمایندگان پل ارتباطی بین کشاورزان عزیز و مسئولان هستیم، افزود: مجمع نمایندگان گلستان از هیچ تلاشی در جهت حمایت از کشاورزان زحمت کش، فروگذار نخواهند کرد و در همین راستا تاکنون ۴ بار با وزیر کشاورزی دیدار کرده و مشکلات کشاورزان منطقه را مطرح کرده ایم.
کاهش کشت پنبه از ۱۷۵ هزار هکتار به ۱۷هزار هکتار
وی با بیان مشکلات کشاورزان استان، اظهار داشت: کم توجهی به مشکلات کشاورزان باعث کاهش محصولات تولیدی و صدمه رسیدن به اقتصاد کشاورزی جامعه است که این امر در چند سال گذشته باعث شده است، تا کشاورزان پنبه کار استان به کشت محصولاتی دیگر روی آورند.
نوروزی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر سطح زیرکشت پنبه در استان ۱۷ هزار هکتار است، در حالیکه در سال ۵۸ سطح زیرکشت پنبه ما در استان ۱۷۵ هزار هکتار بوده است و این مسئله باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.
نماینده علی آباد کتول با بیان اینکه در حال حاضر مصوبات خیلی خوبی داریم، اذعان داشت: به منظور افزایش محصولات کشاورزی، اعم از سویا، کلزا، گندم، پنبه و دیگر محصولات کشاورزی، دولت نگاه مثبتی دارد و مجلس نیز در بحث قانون گذاری کارهایی را مدنظر دارد، که در بحث برقی کردن چاه های کشاورزی، آبیاری تحت فشار و قطره ای، جاده بین المزارع و سیاست الگوی کشت، تعامل خوبی در حال ایجاد شدن است، که بتوانیم کشاورزی را از سطحی که قرار دارد به سمت افزایش تولید، در ابعاد کمی و کیفی سوق دهیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به خسارت های خشکسالی و سرمازدگی، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی امسال و سرمازدگی باغات، بحث استمهال وام های کشاورزان، مد نظر نمایندگان و دولت است و استمهال وام های کشاورزی حرکتی بسیار مفید برای کشاورزان آسیب دیده است.
کشت ۳۳درصد از توتون کشور در علی آباد کتول
نوروزی با تشریح وضعیت کشت توتون در علی آباد کتول، گفت: ۳۳ درصد از توتون کشور در شهرستان علی آباد کتول کشت می شود و لازم است به مشکلات این کشاورزان رسیدگی و توجه بیشتری شود.
نماینده علی آبادکتول، در بیان این مطلب که در چند روز گذشته با توتون کاران علی آباد کتول دیدار داشته ام، افزود: در این بازدید متوجه شدم که توتون کاران با مشکلات زیادی مواجه هستند و به همین منظور در خصوص رفع مشکلات توتونکاران و سایر بخش های کشاورزی، روزگذشته ،نشستی به منظوربررسی مشکلات توتونکاران علی آباد کتول با مهندس نجفیان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران داشتیم.
نوروزی همچنین گفت: در این نشست، توتون کاران علی آباد کتول که غالبا از روستاههای پیچک محله، برفتان، الازمن و نوده کتول بودند حضور داشتند، که با مطرح کردن نقش مهم کشت توتون دراستان و مشقات فراوان این محصول در مراحل کاشت، داشت و برداشت، از مهندس نجفیان خواهان برنامه ریزی فوری ودقیق درجهت رفع مشکلات کشاورزان شدم.
صنعت استان گلستان باید قوت گیرد
نماینده علی آباد کتول، کمالان، مزرعه و سنگدوین در مجلس، در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه وضعیت صنعت استان و شهرک های صنعتی، اظهار داشت: در دوران نمایندگان یاک۴۰ حدود ۲۲ یا ۲۳ ناحیه صنعتی داشتیم اما در حال حاضر ۱۰ الی ۱۵ درصد از نواحی صنعتی اداره می شود و لازم است در این زمینه با برنامه ریزی دقیق تری گام برداریم.
نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت زیاد نواحی صنعتی و رشد و توسعه صنعت در استان و شهرستان پیگیری هایی انجام گرفته است که در همین راستا، اخیرا با وزیر صنعت، معدن و تجارت ملاقات داشتیم و از ایشان درخواست کردیم که صنعت در استان و شهرستان باید قوت بگیرد تا به اشتغال پایدار و مولد برسیم.
ارتقای دانشکده فنی و مهندسی علی آباد به مجتمع آموزش عالی
نماینده علی آباد کتول در مجلس گفت: با پیگیری های انجام شده و جلسه ای که با حضور وزیر علوم و شورای گسترش وزارت علوم داشتیم، این شورا با موافقت اصولی ارتقای دانشکده فنی و مهندسی علی آبادکتول به مجتمع آموزش عالی موافقت کردند.
نوروزی افزود: امیدواریم با ارتقای این مرکز آموزشی، مسئولان استان و شهرستان همکاری و همراهی لازم را در این راستا با ما داشته باشند.
لزوم ۱۲میلیارد اعتبار برای۲ تقاطع ورودی و خروجی کمربندی علی آباد
نماینده علی آبادکتول در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه وضعیت کمربندی علی آباد کتول، اظهار داشت: در خصوص جاده کمربندی در (۱۹ بهمن) ۹۱ همراه با نماینده ای که آقای نیک زاد فرستاده بودند در بخشداری کمالان صورتجلسه ای تنظیم کردیم و به امضا رسید که بر اساس آن صورتجلسه مقرر شد، جاده کمربندی تا زمانی که گاردریل و تقاطع غیر همسطح در آن کامل نشده افتتاح نشود، اما متاسفانه زمانی که بنده در ماموریت بودم بدون هماهنگی اقدام به این کار کرده اند.
نوروزی با یادآوری بدهی ۷۴ میلیاردی وزرات راه به پیمانکاران، افزود: برای اجرای ۲ تقاطع غیر همسطح در قسمت ورودی و خروجی این کمربندی، به مبلغ ۱۲ میلیارد اعتبار لازم است که با پیگیری های صورت گرفته و نیمی از آن تامین اعتبار شده است و بر اساس قولی که داده اند تقاطع قسمت فاضل آباد قرار است تا بعد از عید نوروز انجام شود.
اختلافات سلیقه ای نباید مانع توسعه شود
نماینده علی آباد کتول کمالان، مزرعه و سنگدوین در خاتمه تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه همه جانبه و برون رفت از مشکلات، در سطح شهرستانی و استانی لازم است اختلافات سلیقه ای، قومی و حزبی و هر اختلاف دیگر را کنار بگذاریم و در کنار هم با همفکری و تعامل در راه رسیدن به توسعه تلاش کنیم و نباید اختلافات سلیقه ای مانع توسعه شهرستان واستان شود.
نوروزی در باره الحاق میانکاله با مازندران گفت:امکان ندارد که به این سادگی مصوبه دولت برگردد
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی درباره بحث مطرح شده در مورد الحاق میانکاله به استان گلستان نیز گفت: ما معتقد به کار کارشناسی هستیم و خوشبختانه دولت تدبیر و امید هم با کارشناسی اقدام به تصویب این طرح کرده است.
نوروزی ادامه داد: امکان ندارد که به این سادگی مصوبه دولت برگردد و ما با هماهنگی مدیران عالی و مجمع نمایندگان و همچنین نماینده ولی فقیه پیگیر عملی شدن این الحاق هستیم.
                                                    باتشکرازعلی فندرسکی خبرنگارخبرگزاری شبستان

(بیشتر…)