اخبار
کد خبر : 1099
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۰۰

نوروزی: استمهال وام های کشاورزی در شمال کشور

رحمت اله نوروزی، عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده علی آباد کتول، کمالان، مزرعه و سنگدوین در مجلس، امروز (۲۷ بهمن) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: با توجه به نامگذاری سال حماسه اقتصادی، رویکرد دولت و هم مجلس نهم، در بحث استقلال اقتصاد کشاورزی بسیار مثبت است.
وی افزود: نمونه هایی از این رویکرد مثبت، مصوبه ای است که در بودجه داشتیم و بر اساس آن ۲۵ درصد از منابع بانک ها می بایست به پویایی بخش کشاورزی اختصاص یابد.
نوروزی با بیان اینکه، در حال حاضر هم، مصوبات خیلی خوبی داریم، تصریح کرد: در جهت افزایش محصولات کشاورزی، اعم از گندم، سویا، کلزا، پنبه و سایر محصولات، نگاه دولت یک نگاه مثبتی است و مجلس هم در بحث قانون گذاری کارهایی را مدنظر دارد، که در بحث برقی کردن چاه های کشاورزی، آبیاری تحت فشار و قطره ای، جاده بین المزارع و سیاست الگوی کشت، تعامل خوبی در حال ایجاد شدن است، که بتوانیم کشاورزی را از سطحی که قرار دارد به سمت افزایش تولید، در ابعاد کمی و کیفی سوق دهیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به خسارت های خشکسالی و سرمازدگی، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی امسال و سرمازدگی باغات، بحث استمهال وام های کشاورزان، مد نظر نمایندگان و دولت است و بانک ها موظفند همکاری خوبی با کشاورزان داشته باشند.
نوروزی اذعان داشت: در دیداری که با رئیس جمهور داشتیم، عرض کردم که استان های گیلان و مازندران مورد توجه واقع شده اند، اما استان گلستان آسیب فراوانی دیده است، بطور مثال؛ در بعضی از شهرستان ها، ۱۰ الی ۱۲ هزار هکتار از محصولات گندم از بین رفته است که واقعا نیاز به توجه جدی داریم.
وی در ادامه گفت: در این رابطه رئیس جمهور و دکتر نوبخت قول دادند که در این رابطه، با بررسی کارشناسانه، میزان خسارت ها را برآورد کنند و توجه ویژه ای به گلستان داشته باشند.
نماینده علی آباد کتول همچنین اضافه کرد: با طرح انتزاع اختیارات صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم اتفاق های بسیار خوبی را در سال ۹۳ شاهد باشیم.

(بیشتر…)