اخبار
کد خبر : 1033
پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۰۰:۱۸

نوروزی خواستارنظارت بازرسان تعزیرات بر بازار میوه بلندترین شب سال شد

نوروزی خواستارنظارت بازرسان تعزیرات بر بازار میوه بلندترین شب سال شد

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، با تاکید براینکه بازرسان سازمان تعزیرات باید نظارت خود را بر بازار میوه در آستانه شب یلدا را بیشتر کنند، گفت: نبود نظارت دقیق از سوی سازمان تعزیرات باعث راهیابی دلالان به این بازار شده به طوری که این افراد اقدام به افزایش قیمت میوه کرده اند.
رحمت اله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت،در واکنش به تفاوت ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از میدان تره‌بار تا بازار در آستانه شب یلدا، گفت:  در آستانه شب یلدا قیمت میوه از جمله هندوانه با افزایش چشمگیری مواجه شده به طوری که میوه در میدان تره‌بار مرکزی فراوان و ارزان است،اما در بازار به طور متوسط تا ۳۰۰ درصد گران‌ تر عرضه می شود.
نماینده مردم شریف شهرستان علی آباد کتول در مجلس،باتأکید بر اینکه درصدی از افزایش قیمت میوه به جیب کشاورزان نمی رود، تصریح کرد: متأسفانه کشاورزان و تولید کنندگان از این افزایش قیمتی میوه بهره و سودی کسب نمی کنند به طوری که درصد بسیار زیادی از افزایش قیمت میوه فقط به جیب دلالان و واسطه گران می رود.
نوروزی اظهار داشت:نبود نظارت دقیق و مدون از سوی مسئولان ذی ربط و دستگاه های نظارتی در جهت تنظیم و کنترل بازار باعث راهیابی دلالان و سود جویان به این بازار شده به طوری که این افراد اقدام به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه در بازارهای مصرف کرده اند.
نوروزی افزود: درخصوص کنترل قیمت میوه و تنظیم بازار علاوه بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش بسزایی دارند، دستگاه های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی هم در جهت توقف نوسان و افزایش قیمتی بازار میوه نقش جدی و مؤثری دارند.
دبیر فراکسیون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی مجلس،با تأکید بر اینکه نظارت از سوی وزارتخانه ها و سازمان تعزیرات حکومتی باید دقیق و مدون باشد، گفت: نظارت از سوی مسئولان ذی ربط چند ماه قبل از ایام مورد نظر و چند ماه بعد از این ایام باید صورت گیرد تا مردم در ایام خاص از جمله شب یلدا، عید نوروز و ماه مبارک رمضان با نوسان و افزایش قیمتی میوه مواجه نشوند.

(بیشتر…)